AMBULANS TRAVELALL 1964 V-8 266 !

Vehicles for sale

AMBULANS TRAVELALL 1964 V-8 266 !

Inläggav Alexander » tis 28 okt 2008, 13:03

Go´dagens gott folk !

Tänkte göra ett försök att sälja min gamla ambulans till en riktigt dedikerad IH fantast.Ser helst att den hamnar hos rätt person och då är chansen störst på detta IH forum,känns det som. Blocket i all ära men.....
Jag har ägt bilen själv sedan 1987 har besiktigat den och kört den som en entusiast bil i några år. Dom sista 10 åren har jag bara kört här hemma på gården.Alltid startat upp den och låtit den gå varm några gånger om året. Mest har den stått på logen. Har alltid startat snällt och går mjukt å fint i motorn.Har renoverat startmotorn !Original har där legat en BG 246...men den spisen var utbytt mot en original IH 266 v-8:a.
Dom tidigare ägarna hade "moddat" kardanstången så att den skulle passa den nya motorn...men de blev inge bra.....så jag plockade ner den och åkte till gamla AMCANI i Malmö och fick den balanserad å lackad å fin! Supernajs blev den. Tanken är renoverad.Det som är tråkigt är att det är tyvärr en spricka i den långa vänster sidorutan.
All ägarhistorik finns. Huven är omlackad och fin.
Det jobbet som är kvar och som jag hade tänkt att göra är att renovera frambromsarna och byta till ett dubbelt bromssystem.Har köpt en från en 70 tals IH som skall passa där.

Vet inte hur man lägger in bilder här ...men jag har 10 bilder på den som jag kan skicka till er som är intresserade.

Reg nummer är FZS964.

Bilen finns utanför Sjöbo i Skåne.

Jag vill ha 15 000:- som den står nu . Eller högsta bud.

Hälsningar Alexander 0417-25222.
Senast redigerad av Alexander tor 30 okt 2008, 11:38, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
Alexander

Re: AMBULANS TRAVELALL 1964 V-8 266 !

Inläggav pwa » tis 28 okt 2008, 13:24

Va? Ska du överge oss? :shock:
Jag hade gärna tagit hand om den men kan tyvärr inte eftersom jag måste omprioritera då jag från och med måndag är arbetslös igen...

Bilder kan du länka till om de ligger på en extern server, eller, om du är medlem i Svenska IH-klubben så kan du lägga upp bilagor direkt i inlägget.
Paul Wargenstahm

Seniorkonsult
Paul(snabel-a)Wargenstahm(punkt)se
http://ih.wargenstahm.se
1967 Travelall 1000B
1964 Travelall C1200
Användarvisningsbild
pwa

Inläggav Alexander » tis 28 okt 2008, 13:38

Ja tyvärr....de e ju så...men det är bättre att ni har en medlem som vill lägga sin dyrbara tid på denna unika bil...så att det blir nått av med den.
Jag har ju en passion för folka bussar som jag tänkte satsa på istället.
Men det är ju klart att det svider.

Förökte att lägga in bilder men...förstår inte hur man skall göra ?

Fridens liljor....
Användarvisningsbild
Alexander

Inläggav bruno » mån 14 dec 2009, 11:34

still for sale ? If so, can you mail me a few pictures ?

Thanks, Bruno
bruno

Återgå till Fordon säljes