Scout II 75:a

Vehicles for sale

Scout II 75:a

Inläggav Roger V » mån 26 apr 2010, 12:50

Jag har för många fordon och en ska bort nämligen den här (hoppas jag gjort rätt med bilden)
Bild

Uploaded with ImageShack.us
Bilen är mycket påkostad, det enda som inte är utbytt är kardantunnel och torpedvägg resten är bytt, nya bakskärmar, golv, karossfästen och dörrspeglar alltså inget lapptäcke. Därefter är bilen rostskyddad med tuff cote dinol (8000kr)
Det finns ytrost på rutramen men det följer med en extra, blästrad och grundlackad. Motorn ligger bredvid en 304 som gått väldigt lite bara att sänka ner, växellådan är helrenoverad med nya lameller och bromsband, dom satte i "Turbo Action" lameller som tål lite mer stryk än standard.
Övrigt:kaylinetopp i nyskick, recaro stolar och baksäte skaplig stereo Alpine cd-växlare, Canton högtalare 10" i dörrarna, mycket snygg installation (stod i Cantons demomonter -97), inredningen går i kolfiber (äkta) och grå vinyl.
4" Trailmaster höjningssats med allt nytt som fjädrar, stötdämpare och bussningar. Däcken är BF mud/ta 32-11,50-15.
Följer med diverse delar såsom rutram stepbumper mm.
Bilen har stått i varmgarage i 10 år och behöver en ordentlig rengöring ut å invändigt sätt i motor å låda och du har en av landets häftigaste Scout 2:or.
Lacken är vinröd pearl och kostade 14000kr 1996.
Ring om du har frågor, en sån här fin Ih har de flesta bara sett på bild

55000 kr vill jag ha (inga delar säljes) för en så gott som rostfri bil med en jävla snygg lack. Kom och sparka på däcken jag ska fylla i mycket luft :D
024076658
1977 SS 2 replika
Användarvisningsbild
Roger V

Återgå till Fordon säljes