Svenska IH-Klubbens nya hemsida uppe nu!!

Har du bil/deler til salgs eller vet du noe som har, post det her

Svenska IH-Klubbens nya hemsida uppe nu!!

Inläggav pwa » lör 22 nov 2008, 16:52

Då var det klart med bytet av hemsida. Titta gärna in på den nya sidan och se er om, den återfinns HÄR om ni nu skulle råkat glömma var den finns... :wink:
Paul Wargenstahm

Seniorkonsult
Paul(snabel-a)Wargenstahm(punkt)se
http://ih.wargenstahm.se
1967 Travelall 1000B
1964 Travelall C1200
Användarvisningsbild
pwa

Re: Svenska IH-Klubbens nya hemsida uppe nu!!

Inläggav alfscout » lör 22 nov 2008, 22:14

Ett stort tack till vår webmaster som "förnyat" hemsidan och gjort det med den äran! Eler vad tycker ni andra som brukar kolla in den? :D
Användarvisningsbild
alfscout

Inläggav martin » lör 22 nov 2008, 22:33

Mkt kul Paul. Jag gillar :D

/Martin
Harvester Heaven
Användarvisningsbild
martin
Medlem i Svenska IH Klubben

Inläggav pwa » sön 23 nov 2008, 21:37

Tack för berömmet! En stor del av det bör dock också tillfalla de testpiloter som tittat igenom sidorna och rapporterat alla fel som uppstått.
Det har varit en hel del jobb trots att det såg ganska enkelt ut från början. Första designen var väl klar på två - tre timmar och den såg bra ut med Mozilla Firefox som webbläsare, men när jag tittade på sidorna med Microsofts Internet explorer så såg det för dj-vligt ut. Microsoft är ju inte kända för att följa standarder, men jag trodde inte det var så illa som det i verkligheten är, inte ens IE 7 fixar en så enkel sak som centrering med css. Nåja, det mesta har lösts ändå, men sidorna ser fortfarande bäst ut i Firefox och Netscape. Jag har inte testat Opera och Safari så om någon känner för att titta igenom sidorna med de webbläsarna så gör det gärna, och berätta gärna också resultatet. :)

Om jag skall beskriva lite hur sidorna är uppbyggda så är det ungefär såhär;
Alla sidor är byggda på samma stomme, dvs de ser nästan exakt likadana ut. De olika texterna och menyerna ligger sparade utanför själva den synliga websidan och läses in "on the fly" när sidan laddas. Detta gör att om man vill ändra något som finns på många olika sidor, t.ex. Kalendern, så ändrar man på ett enda ställe. Vill man lägga till en sida så färdigställer man bara sidinnehållet i en fil, skapar en sida som läser in sidinnehållet (enkelt, man kopierar vilken sida som helst och ändrar på ett enda ställe vilken fil som skall läsas in), och lägger till ett menyalternativ (på ett enda ställe). Klart.
All formattering (nåja, nästan all) ligger också i en extern formatmall, så om man vill ändra i layouten så gör man det på ett enda ställe. Kan inte bli mycket enklare än så, och det är enkelt att administrera och att underhålla.

Synpunkter är välkomna, ros såväl som ris (man måste ha en masochistisk ådra för att hålla på med sånt här). ;)
Paul Wargenstahm

Seniorkonsult
Paul(snabel-a)Wargenstahm(punkt)se
http://ih.wargenstahm.se
1967 Travelall 1000B
1964 Travelall C1200
Användarvisningsbild
pwa

Inläggav Lågbilen » ons 26 nov 2008, 19:32

Bra jobbat, gillar att medlemsbilarna kommer upp och byts. Det har ju redan kommit in fler bilder.

Ha1
Bosse
Lågbilen
Medlem i Svenska IH Klubben

Återgå till Biler og deler