Scout II 1975 startar inte

Scout II 1975 startar inte

Inläggav Odmark » mån 26 jan 2015, 17:16

Hej! Har nyligt köpt tillbaka min Scout II, samt en 77a som är helt original, hel originalinredning med golvmatta och t.o.m org radio :mrgreen: men rostig :cry:

Aja nog om det! Bilarna har stått ett tag och jag håller på att göra 75an körduglig igen. Stått nära vatten så brottas med lite elfel i belysning osv.

Det största problemet jag har haft är att bilen inte tar bränsle från tanken, inget stopp i ledning eller så men är som att pumpen inte orkar.
Har kört den från spolarvätskebehållaren tillfälligt och det har funkat bra tills häromdagen. Nu vägrar den gå!

Den går runt och tänder till ibland men startar inte, provat startgas också men inget.
Det jag har gjort är bytt startmotor (alla kablar kollade) och råkade ta lös kontaktgenomgången under den för baklysena (brevid guldboxen)
Har förstått att dom genomgångarna är kända problembarn och har varit isär med den igen och rengjort osv men inget.

Var så längesen jag hade nåt att felsöka så kommer inte riktigt ihåg vars jag ska börja!
Uppskattar hjälp :-)
Odmark

Re: Scout II 1975 startar inte

Inläggav pwa » mån 26 jan 2015, 22:05

Om den bara täner till ibland, och det inte hjälper med startgas, så skulle jag misstänka tändsystemet. Börja med att kolla stiften så att de inte är igengrodda med sot och blöta. Bäst är att byta till nya. Jag rekommenderar NGK stift, har alltid funkat för mig. Andra har andra tankar... :)

-Paul
Paul Wargenstahm

Seniorkonsult
Paul(snabel-a)Wargenstahm(punkt)se
http://ih.wargenstahm.se
1967 Travelall 1000B
1964 Travelall C1200
Användarvisningsbild
pwa

Re: Scout II 1975 startar inte

Inläggav Odmark » tis 27 jan 2015, 22:38

Nya stift gjorde susen! Spinner som en katt!

Bara tankproblemet kvar, ska prova att montera en elpump!
Odmark

Återgå till Teknik