Ny aluminiumkylare

Ny aluminiumkylare

Inläggav Jake » sön 06 jul 2014, 07:46

Finns några stycken på blocket som säljer nya kylare till scout. Någon som kör med dessa? Är det bolt on eller behöver det kapas och svetsas något inför installation?
Jake
Medlem i Svenska IH Klubben

Re: Ny aluminiumkylare

Inläggav Morgan_G » ons 09 jul 2014, 10:09

Eftersom jag nu konstaterat att det kostar hutlösa 6000kr att renovera mitt befintliga original kylare så har jag beställt en alukylare för 3200kr inkl frakt, denna kommer på tisdag och man får hoppas att den inte kräver något extra arbete men det visar sig snart!
Morgan_G

Inläggav WARLOCK » tor 17 jul 2014, 10:37

Hej Morgan.
Hur gick det med kylarn? Nu när min motor snart e bättre än ny å har flyttat effekten en bit över 200 strecket så tittar ja me lite efter en ny kylare. E där automatkyl me på den du köpt? Vem har du köpt av?
Richard
IH EN GÅNG IH ALLTID
Användarvisningsbild
WARLOCK
Medlem i Svenska IH Klubben

Inläggav Morgan_G » tor 17 jul 2014, 19:42

Har precis fått kylaren idag och den var något transportskadad, dock inte värre än att jag behöver byta ut slanganslutningen till expansionskärlet vilket han kommer att skicka på posten så jag återkommer med status så fort det går!
Morgan_G

Inläggav Morgan_G » fre 26 sep 2014, 09:45

Efter att div. husrenovering och annat kommit emellan så är nu kylen monterad och allt verkar fungera som det skall, dags att köra in på besiktningen och se vad som väntar där!

Kylet köptes av JACS Performace och har uttag för automatkyl samt ytterligare ett uttag som jag misstänker är för någon givare om man önskar ha elfläkt, passform helt ok förutom att jag fick distansera ut den några mm m.h.a brickor för att hö. övre gavel inte skulle ligga an mot plåten och kanske orsaka att kylet skavdes sönder p.g.a vibrationerna som denna eminenta diesel producerar!
Morgan_G

Återgå till Teknik