Koppling diesel

Koppling diesel

Inläggav Jörgen_H » ons 06 jun 2012, 21:24

Fortsätter väl med lite mera frågor om min bild då. Vart får man tag på en koppling till Scout diesel? SD33T motorn är det samma koppling som på en Patrol? Eller kör IH med någon egen, har kollat med NorrlandsCustom här hemma i stan men dom kunde inte få fram nått. Efter helgens drabbning så blev det väldigt brottom med att få tag på en ny koppling å det gör inte nått om den skulle vara starkare än orginal.

/ Jörgen
If it's got tits or wheels, it's going to give you problems
Jörgen_H
Medlem i Svenska IH Klubben

Re: Koppling diesel

Inläggav Morgan_G » ons 04 jul 2012, 17:10

Har en diesel scout själv så jag försökte kolla vart man hittade något kopplingskit till dessa bilar, SummitRacing har en 11" koppling dock framgår det inte helt tydligt om den även passar till dieseln men på RockAuto kan man speca upp motoralternativ och detta gav mig 2st alternativa kopplingspaket.

Enl. nedanstående länk skall det gå att använda 11" till bensinaren även till dieseln så kanske det är ett alternativ som också Norrlands Custom, Hansen Racing eller Dalhems lättare hittar och kan ta hem?

http://www.binderplanet.com/forums/show ... hp?t=97102
Morgan_G

Inläggav Jörgen_H » ons 11 jul 2012, 20:11

Morgan_G skrev:Har en diesel scout själv så jag försökte kolla vart man hittade något kopplingskit till dessa bilar, SummitRacing har en 11" koppling dock framgår det inte helt tydligt om den även passar till dieseln men på RockAuto kan man speca upp motoralternativ och detta gav mig 2st alternativa kopplingspaket.

Enl. nedanstående länk skall det gå att använda 11" till bensinaren även till dieseln så kanske det är ett alternativ som också Norrlands Custom, Hansen Racing eller Dalhems lättare hittar och kan ta hem?

http://www.binderplanet.com/forums/show ... hp?t=97102

Se där då ska ja ta å svänga förbi där i morrn efter jobbet på Norrlands å kolla igen om dom inte kan fixa fram en koppling
Jörgen_H

Inläggav Morgan_G » tor 12 jul 2012, 17:13

Uppdatera gärna hur det går för man lär ju hamna i denna situation förr eller senare och då är det ju bra att veta vad som gäller!
Morgan_G

Inläggav Jan Arvidsson » ons 18 jul 2012, 20:23

Hej
Ursäkta ett senst svar eller tips.
Men det är samma 11 tums koppling på disel och V8.
Lamellen fanns åtminstone för på Hansen R och heter PERCF331.
Lätt kopplat och far i frid.
Jan A.
IH Macht frei
Jan Arvidsson

Inläggav Jörgen_H » tor 19 jul 2012, 19:09

Den har utgått ur Hansens sortiment :evil: . Ja ja bara å jaga vidare då....
Jörgen_H

Återgå till Teknik