Farge dashpad?

Farge dashpad?

Inläggav MrWolf » tor 19 apr 2012, 11:29

Hei!

Jeg har en -78 scout med interiør i litt ulike farger; grønt, "tre", brunt og kaki. Nå vil jeg gjerne shine opp litt og farge om alt til svart/grått, men jeg er redd for at vanlig lakk vil sprekke opp og flasse av på dashboret og senterkonsollen som er laget av vinyl og plast. Jeg forsøkte å bestille "vinyl dye" fra USA, men det gikk ikke å sende fordi det er sprayboks/inneholder stoffer som ikke er lovlig i Norge. Er det noen her som kan anbefale noe fargeprodukt som passer for dashpaden og for plasten i senterkonsollen?
MrWolf

Re: Farge dashpad?

Inläggav MrWolf » tor 19 apr 2012, 15:24

Gjorde litt mer søking på norsk og fant endelig et treff i Norge på noe lignende produkt for innfarging av plast og vinyl!

http://www.gasolin.no/index.php?main_pa ... cts_id=817
Så nå er det bestilt, og jeg får se om det fungerer. Skal prøve å melde tilbake her hvordan det går, kanskje det er flere som har en litt falmet og sliten dashpad.
MrWolf

Inläggav pwa » tor 19 apr 2012, 15:26

Hei!

Jag vet inte vad som är förbjudet i Norge, men här i Sverige finns det vinylfärg på spray hos Biltema och den fungerar bra. Jag var lite skeptisk till den, men jag provade och det har hållt i 6 år hittills. :)

-Paul
Paul Wargenstahm

Seniorkonsult
Paul(snabel-a)Wargenstahm(punkt)se
http://ih.wargenstahm.se
1967 Travelall 1000B
1964 Travelall C1200
Användarvisningsbild
pwa

Inläggav MrWolf » fre 20 apr 2012, 08:16

Hm det var rart. Jeg har ikke funnet noe på Biltema.
Men jeg er ikke sikker på hva som gjør at det skal være så vanskelig å få tak i i Norge jeg heller.
MrWolf

Återgå till Teknik