NAIH møte 12. juni

NAIH møte 12. juni

Inläggav reitsma » sön 13 jun 2010, 21:40

Sist lørdag var det møte hos Bengt, mulig pga dårlig vær var oppmøte ikke stort men likevel var det godt atmosfære!

Bild

Bengt viste oss sin samling av biler; 3 stykk Traveler (noen i litt bedre forvatning enn andre) og 2 korte type hvorav en blir kjøpt av deres scribent. Den hvite bilen på bilde er en 345 fra California og så a si bortimot rustfri og original, det er bilen jeg tok 'jomfruturen' med siden jeg aldri har kjørt Scout før! Det var forelskese på stedet og bengt var villig til å selge bort sin dronning (kanskje noe med å gjøre at Bengt har ett stort hushold av biler, ikke bare International men også mange andre biler, bl. a. Jaguar og Triumph Stag). Den røde bilen har en delvis glasfiber karroseri og den blå er Bengt's daglig bil med TBI, starter garantert ved -20. Den grønne har terra top og har en velfungerende 192, med meget bra lyd. Ellers på tomten er det en rusten Traveler som er helt original men kan sannsynligvis ikke kan reddes; den er tiltenkt som delebil eller ombygg til glasfiber karroseri til den med store penger på bankkonto.

Bild

Etterpå gikk vi gjennom Bengt's inventar av elektronikk og redskap i verkstedet hans, f. eks. testbenken til justering av elektronisk tenning, noe jeg persønlig aldri har sett før, meget stillig! I hans garasje var det ellers en eldorado med fine deler og overhalt 392 som er nesten ferdig til å finne seg en Scout for montering... uten på garden var det enda mer snadder, bl. a. en sjelden 400 motor ved siden av en SD33 turbo.

Bild
Bild
Bild

Om det ikke var nok ble vi også tatt med til det 'allerhelligste': Bengt sin hjemmelige lager med deler på naboens låve; her fant vi mange fine deler, motorer (flere 392) og automat girkasse til diesel, den hadde en stor 'må ha' faktor og alt at disse stod blant fine Jaguarer og Triumph Stag gjorde reisen enda mer interessant. Vi fikk snakket litt om klubbens framtid og at vi bør holde kontakt om deler som er til salgs og bestillinger fra USA, Bengt og jeg har tenkt å bestille aluminium intake fra IHOnly til TBI, hvis flere er interessert bør de ta kontakt med meg slik vi kan få best mulig pris.

Bild

Desverre ble møte alt for kort og måtte vi ta turen tilbake til Skien men det var bare en forsmak for mer. Nå forventer jeg min Scout til Skien nokså snart, det blir mye fine sommerturer kan jeg garantere. Vi hadde ikke mye tid å få mer ut av klubben men Bengt har gitt med en tidligere medlemsblad fra NAIH (the norwegian association of international harvester) som jeg skal ta videre, det ligger da i kortene at klubben skal beholde samme navn.

Flere bilder finnes her:

http://picasaweb.google.com/11647520599 ... MTe12Juni#
1976 Sout II 304

Återgå till generell