velkommen til norsk IHC!

velkommen til norsk IHC!

Inläggav reitsma » fre 19 mar 2010, 16:25

Hei til alle Norske International eiere!

Nå har vi fått vårt egen 'hjørne' i forumet, lå oss bruke det flyttig!

Gjerne introduser deg selv herunder, forhåpentligvis er det magne interesserte som melder seg på.

Litt om meg:

Boende i Skien og eier av en (nokså) rustent 1977 Scout II som restaureres, bilen er i oppbygningsfase men mye gjenstår. Jeg skal prøve å legge ut noen bilder, anmodes at andre gjør det også! Ellers har jeg en webside som er dedikert til bilen:

http://www.skienklinikk.no/1977_scoutii.htm

Gjerne følg med med forumet, vi prøver å planlegge møte med norske International (laste)biler i løpet av sommeren 2010.

Med vennlig hilsen,

Laurens
1976 Sout II 304

Re: velkommen til norsk IHC!

Inläggav alfscout » fre 19 mar 2010, 22:23

Hej Laurens och alla andra IH-vänner i vårt grannland! Jag hoppas att ni alla ska få glädje och nytta av "hörnan". Om ett och annat inte fungerar riktigt som det ska till en början så meddela oss och vi ska försöka rätta till eventuella problem. Jag hoppas också få bilder och tips från er för publicering i vårt medlemsblad "IH-Journalen". 8)
Användarvisningsbild
alfscout

Inläggav MoNiTo » sön 21 mar 2010, 15:22

Hei Laurens, og takk for god innsats både med mail-liste over norske eiere og denne forumdelen :D

Jeg heter Harald, bor på vestlandet, og har en Scout 800. Den har stått på stedet hvil i snart 3 år pga skolegang, men nå begynner både tid og penger å komme tilbake så nå leter jeg etter et sted jeg kan jobbe med den.

Jeg laget en prosjekttråd om bilen når jeg holdt på med den, så dere kan lese mer om den her: http://www.bilbygging.no/viewtopic.php?t=1308
Håper å komme igang med den så fort som mulig igjen, og hvis det er noen som har en half cab til 800 til salgs, så betaler jeg godt for den!
MoNiTo

Inläggav reitsma » tor 25 mar 2010, 11:20

Etter litt fram og tilbake tror jeg alt skal vare i orden slik alle kan logge seg inn!

L
1976 Sout II 304

Scout II Traveller 1979

Inläggav kyoto » tis 13 apr 2010, 21:32

Hei
Jeg har en prosjektbil stående, det er en litt rusten Scout II Traveller 1979 Modell 345 Cid V8 autom.
Jeg trenger etterhvert litt deler..., men ønsker mest a alt et glassfiberkarosseri 8)
Hører gjerne fra deg, alt til IH- scout fra 1977 - 80 av intesse.
Senast redigerad av kyoto ons 28 apr 2010, 17:57, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
kyoto

Inläggav reitsma » ons 14 apr 2010, 11:02

Jeg venter på tilbakemelding fra USA for deler, men det går litt tregg... Forhåpentligvis får jeg vite mer neste uke.
1976 Sout II 304

Inläggav ittnofjas » tis 07 dec 2010, 23:09

Hei!

Knut fra Kongsberg her. Fikk sammen med min bror en IH Scout 800, '68 modell til jul sammen med 1000.- til verktøy av onkelen vår for 25 år siden.

Vi gikk på med krum hals og skrudde bilen fra hverandre. Det ble begynt på rustsveising og sandblåsing, samt maling av ramma med arcanol. Så ble det stopp. Bilen er i dag i deler, og nå har lysta til å få den sammen igjen kommet tilbake.

Mulig det blir noen spørsmål her inne etterhvert :-)
ittnofjas

Inläggav reitsma » ons 08 dec 2010, 11:37

Velkommen skal du være!

Fine biler Scout 800, kan tenke meg en og, har hatt øye på en tidligere men da er det med plass og tid...

L.
1976 Sout II 304

Inläggav MrWolf » ons 17 aug 2011, 21:07

Hei til alle IH eiere!

Jeg har nettop kjøpt en Scout Terra Rallye som nå har fått et nytt hjem i Trondheim. Tenkte at jeg skulle melde meg her og begynne å følge med litt hva som skjer i IHverden. Kanskje det er flere eiere i Trøndelag også?
Bilen er opprinnelig norsk, med norske instrumenter og solgt fra Osmond Motor i Sandvika i 1978. Den er bygget om til glassfiber, så godt som panseret, i 1992 og trenger nå litt justering av karosseri, litt generell oppussing for å få hele bygget ordentlig shina og ferdigstilt. Motor og drivverk virker bra, så jeg håper det holder seg sånn med vanlig godt vedlikehold en stund til! Veldig bra lyd i doningen med 345, automatkasse og to ganger tre tommer sideeksos! :-D

Mvh Erik
MrWolf

Inläggav reitsma » tor 18 aug 2011, 10:42

Velkommen!

Du har kjøpt en fin bil, det var en bil solgt i Nord ikek så lenge siden og det skal være flere. Relativ sjelden vare her til lands, men vi har gode kontakter i utlandet i tilfelle du trenger deler o.l.

Ta ellers en titt her:

http://www.ihc-scout.de/scoutregister_en.htm
1976 Sout II 304

Inläggav MrWolf » tor 18 aug 2011, 11:29

Hei takk for linken!
Jeg får legge opp en profil der jeg også.

Jeg har sett en annen bil, en kort pickup (800 tror jeg), i fin stand i en hage i Risør, men ellers så veit jeg ikke av flere andre i Norge. Hvor mange kan det være snakk om på norske skilter nå tror du?
Den jeg har nå er visst bygget til glassfiber av Bengt Max Borgen i 1992, men jeg vet ikke om han er aktiv lengre. Jeg ser det ligger link til en annonse for den her på forumet fra 2008 også. Det skal visst finnes en identisk bil i Norge med samme karosseri bare i rød farge.

Erik
MrWolf

Inläggav reitsma » tor 18 aug 2011, 12:05

Jeg har kontakt med ca. 8-10 stykker på min epostliste, sent meg PM så får du epost i ny og ne om deler/biler til salgs etc. Det fins ellers flere i Nord-Norge, jeg har en utklipp fra tidligere IH klubb rundskriv (gjelder alle IH produkter; tresker, lastebiler, traktorer, etc).

Bengt Borgen er fremdeles aktiv, kjøpte min Scout II av ham. Har også en Traveler i deler og papirer på en annen Scout II, mangler bare bilen...
1976 Sout II 304

Återgå till generell