The 1st JOHNNIE REB RUN i Skåne

Gatherings, rallies and happenings

The 1st JOHNNIE REB RUN i Skåne

Inläggav WARLOCK » mån 30 jul 2007, 13:16

THE 1st JOHNNIE REB RUN
8/9-2007

Ni är härmed inbjuden till The 1st JOHNNIE REB RUN som är en träff för bilar av märket INTERNATIONAL HARVESTER. Träffen hålls i Västra Virestad 1 mil norr om Trelleborg. Vi träffas under förmiddan för att rulla iväg på en runda 13.00 . Vi kommer att stanna på rundan för en fika eller dyligt. Eventuellt blir det något besök också. På kvällen kommer vi att grilla och ha det trevligt i V.Virestad. Grillspett, korv och dryck kommer att finnas till försäljning. Det går bra att campa på området. Dusch och toaletter finns på området. Det kommer även att finnas möjlighet att sova under tak(sängkläder medtages och gärna tältsäng). Frukost kommer att finnas på Lördag och Söndag morgon.Det är önskvärt att ni anmäler hur många som kommer samt hur ni önskar övernatta och äta. Detta görs senast den 3/9.

Detta kommer att bli en årligt återkommande helhelgsträff som kommer att hållas den andra helgen i September. Tanken var att vi skulle börja nästa år men vi bästämde att köra ett genrep i år.

För frågor och anmälan kontakta
RICHARD THELIN

0708-965840 el. 0410-331070
warlockracing@hotmail.com

VÄLKOMMNA ÖNSKAR
RICHARD & STAFFAN
IH EN GÅNG IH ALLTID
Användarvisningsbild
WARLOCK
Medlem i Svenska IH Klubben

Inläggav Magnus » mån 30 jul 2007, 21:09

Låter som en oerhört trevlig tillställning. Tyvärr sammanfaller det i år med vår årliga veterantraktorplöjning utanför Landskrona : (( . Men men om inget annat så ser nu en Loadstar på träffen nästa år!

// Magnus
Magnus

Inläggav WARLOCK » tis 31 jul 2007, 17:49

Hallå Magnus, du får väl plöja fort :shock: o sen smita iväg. Vi blir säkert sena på Lördagsnatten :wink:
IH EN GÅNG IH ALLTID
Användarvisningsbild
WARLOCK

Inläggav pwa » lör 08 sep 2007, 17:55

Tackar för en trevlig och givande dag! Tyvärr var jag ju tvungen att avvika före partajet, men jag är säker på att det blev trevligt!

Paul
Paul Wargenstahm

Seniorkonsult
Paul(snabel-a)Wargenstahm(punkt)se
http://ih.wargenstahm.se
1967 Travelall 1000B
1964 Travelall C1200
Användarvisningsbild
pwa

Inläggav WARLOCK » mån 10 sep 2007, 10:22

Vi vill tacka alla som kom på träffen och tacka för allt beröm. Åtta IHs kom och totalt 15 pers som åkte runet. Jag kommer att skriva omet till Journalen.

Tack ännu en gång och välkomna den andra helgen i September 2008 för då kör vi igen (16 bilar?)

Richard & Staffan
IH EN GÅNG IH ALLTID
Användarvisningsbild
WARLOCK

Inläggav Magnus » mån 10 sep 2007, 20:51

Nästa år kommer jag!

Hoppas att ni hade riktigt kul!

// Magnus
Magnus

Hela historian från JOHNNIE REB RUN

Inläggav WARLOCK » tor 07 feb 2008, 18:17

Ja då har man bidragit igen till IH journalen men i mitt tycke så har redaktören redigerat lite väl mycket och på Österlen var vi aldrig utan vi höll oss på Söderslätt. Hur som, så här var det....................

Den 8de September var det så dax för IH-träff här nere i den djupa södern. Namnet Johnnnie Reb kommer från en specialdesignad pickup som IH sålde i just den djupa södern, dock i USAs djupa söder. Nåväl nog om detta. Staffan som åker 1300 från -69, Göran, Micke och jag tjuvstartade på Fredagen så läget var gott för Lördagen. Jag hade ju lite koll på läget så förhoppningarna var åtta IH och det blev vi samt totalt 15 glada skitar. Först dök Torsten Nilsson upp med sin nyinköpta 200 4x4 pickup från -75 sedan kom Kristian i Snövit med Robban, Robin och Whilliam i "bagaget" på Travelallen från -75. Vädret hade också blivit bättre från lätt regn till lätt molnigt och det skulle visa sig att förbättringen skulle fortgå hela dagen så att eftemiddan skulle sluta i strålande solsken. Den kom dock inte ikapp träffdeltagarna som strålade så att Tjernobyl kunde jämföras med en piss i Mississippi. Tillslut kom också Paul med filmstjärnan Travelall -67 samt Martin. Ett par minuters snack med dem och på med skyltar på deras IH sen åkte vi.
Första etappen var ganska kort, vi körde via diverse småbyar ner till Smygehuk där vi ställde upp våra IH på Sveriges sydligaste punkt. Här åt vi lite lätt lunch och pratade mellanöstern polit....... näääähh.... vi pratade naturligtvis om IH, IH och IH hur mycket som helst för även om vi bara körde med 8 IH så har hälften av deltagarna fler än en IH. Jag skulle tippa på att dessa fyra har 25-30 IH så det var inte lätt att komma vidare. Intresset var förvånansvärt stort bland turisterna på plats, så våra IH har också hamnat på mångas semesterbilder och filmer. Nu bar det iväg ut i Skånes böljande landskap och Martin som låg sist tyckte att det var skojigt när IHna försvann framför honom en efter en för att sen dyka upp igen gång efter annan. Efter 4-5mil var vi framme hos Gösta Andersson som har ett privat flygmuseum beläget vid E65an strax utanför Skurup. Om det nu varit så att någon inte kände sig som en liten glytt redan så fixade synen av en Saab Draken det på cirka 0,01 sekund.
Gösta har under många år byggt upp ett fantastiskt museum hemma på sin gård. Där finns bla. motorer, flygledarcentral, dokument, bilder och den tidigare nämnda Draken. Vi blev guidade runt av Gösta och Kalle som kunde svara på allt vad ett gäng teknikintresserade IH fantaster kunde tänkas att undra om flygplan. Kaffe med dopp fanns för dom som önskade. Om du vill besöka Gösta så kan du nå honom på 0411-85058.
Efter ett par timmar så tackade vi för oss och drog vidare på den skånska rollercoastern ner till Anderslöv och hem till Göran som körde i sin -71 brandIH som han varit på Europatour med . Där tittade vi på hans Exelsior Henderson från 1928 som han ärvt av sin far. Martin och jag tog oss en provtur på den. Sen åkte vi den sista biten ner till Västra Virestad, nu var det mat och öl som hägrade.
Det blev diverse grillat med potatissallat, nyttiga grönsaker samt en hel del öl. Nu vart IHsnacket igång och vi hade rent ut sagt skitroligt. På småtimmarna åkte vi som var kvar iväg till en MC-klubb i Svedala som några av oss har kontakt med. Vid 3tiden så satt jag,Martin och Micke och tittade på foto i mitt fikarum innan vi nattade oss.
På Söndagen var vi fyra som åt frukost och pratade IH. Det är ju otroligt vad mycket man har att säga varandra för man har IH. Martin och jag kom på att våra Traveler -76 bara har 2 st IH emellan sig. Mitt chassie# slutar på 67 och Martins på 70. Va lustigt det kan bli. Något annat lustigt var att det inte kom en enda Traveltop. Vi var 3st med Traveler men ingen såg likadan ut. Jag körde med bikinitop, Martin med Terratop och Micke hade orginaltop på sin fina Traveler-78.
Nästa träff så siktar vi på en ökning av antalet IH med minst 50% dvs. 12st. Så det är lika bra att skriva in den andra helgen i September dvs. 12-14/9-2008 där Lördagen är main event.
Välkommna till The 2nd JOHNNIE REB RUN .
IH EN GÅNG IH ALLTID
Användarvisningsbild
WARLOCK

Inläggav pwa » tor 07 feb 2008, 19:33

Jag kommer! Med lite tur kan jag kanske till och med utöka antalet med en... Skall väl inte vara något problem att hitta nån som vill köra brandbil, eller?

Paul
Paul Wargenstahm

Seniorkonsult
Paul(snabel-a)Wargenstahm(punkt)se
http://ih.wargenstahm.se
1967 Travelall 1000B
1964 Travelall C1200
Användarvisningsbild
pwa

Återgå till Träffar & Happenings