styr problem på ih 475

IH Tractors

styr problem på ih 475

Inläggav Ricko » sön 23 feb 2014, 14:14

jag har en ny inköpt ih-475 som jag har problem med styrningen .När den stått en dag har den glapp i ratten sen är det som att styra den rent mekaniskt när jag svengt höger -vänser några gånger
är det som orbitolen börjr jobba.men inte som den skall göra om den skulle vara frisk. är det någån som kan ge mig ett tips vad det kann vara för fel ..Ricko???
Ricko

Re: styr problem på ih 475

Inläggav esn » tis 04 mar 2014, 20:30

Har du tillräckligt med riktig och ren olja i växellådan? (IH hytran,AGROL hybran Eller OKQ8 T2200 (GL4 är klassningen att söka efter (våta bromsar))

Om det är samma växelåda som på IH 674 och BM500 så finns en prioriterings ventil först i kretsen efter hydraulpumpen som delar av 11 l minut (ungefär) till styrningen. den sitter i ventilplattan som hydrauloljefiltret sitter på...

Låter som du får luft i styrningen eller att oljan behöver bli lite varm för att fylla pumpen och systemet..
det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Användarvisningsbild
esn

Inläggav Ricko » ons 05 mar 2014, 16:50

tack för ditt tips .Jag har nu bytt olja och filter . Men det egentliga problemet var nog en skada på ett oljerör strax före styrsylindern .Det har blivit utsatt något yttre våld, det blev bara att byta det släppte fram mycket lite olja, röret var nästan platt.Så nu KÖR jag igen med ett smilie på läpparna . Tjaba..Ricko!
Ricko

Inläggav esn » ons 05 mar 2014, 20:04

:)
det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Användarvisningsbild
esn

Återgå till IH Traktorer