ih 674-73,exploderande hydraulventilpaket???

IH Tractors

ih 674-73,exploderande hydraulventilpaket???

Inläggav guranf » tis 04 feb 2014, 15:51

Hej! Jag håller på att bli tokig! Nu har ventilpaket 3 gått i delar a,1875kr/st, jag måste få hjälp att hitta anledningen till problemet! ventil paketet sitter under förarstolen på vxl-huset.Så fort jag belastar tipputtaget så smäller det! Det sitter en avlastningsventil och någon flödes kontroll ventil i blocket som spricker! har frågat alla gubbar som jobbat med dessa maskiner,i närheten och ingen har hört talas om detta fenomenet! Det här sortens ventil block finns även på volvo bm 500,2200-2254 och en hel del andra ih modeller Tex 485XL mfl. på engelska heter det UNLOADING AND FLOW CONTROL VALVE och har Nr 399850R2 ingjutet. Jag har en del bilder och skisser på det som kan mailas för att lättare se ev.funktion.
MVH Gunnar F
guranf

Re: ih 674-73,exploderande hydraulventilpaket???

Inläggav esn » tis 04 mar 2014, 20:20

Har du lasatare monterad eller gjort några andra modifieringar innan det började hända?

tror du har fått stopp i frireturen från ventilpaketet.

Den ventilen sitter, vill jag minnas; i serie innan 3p reglaget ventil. och då måste tipputtags ventilen ha en egen dränering till tank för oljan från t.ex en sänkande tippvagn. kolla att du har fritt flöde där till att börja med.

Förutom tipp uttagens slangar finns det tre anslutningar i gaveln. en från ventilplattan. en till 3p och en till tank.
det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Användarvisningsbild
esn

Re: ih 674-73,exploderande hydraulventilpaket???

Inläggav esn » mån 15 sep 2014, 07:28

Hej Hur har det gått?
det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Användarvisningsbild
esn

Återgå till IH Traktorer