Stort verkstadslager till bandtraktorer.

Parts for sale

Inläggav Kent1 » tis 18 mar 2014, 10:23

1986 köpte jag en gammal verkstad, här i Tavelsjö, som öppnade 1950. På -50 och 60-talet höll man i huvudsak på med International bandtraktorer och hela lagret ligger fortfarande kvar på vinden och ett uthus vid sidan av verkstaden.
Har alltid haft svårt att slänga delar till gamla fordon och maskiner så allt ligger fortfarande kvar.
Jag har inte kunskapen så att jag kan hålla på och sälja ut allt del för del. Därför vill jag att någon som är intresserad av att hålla på med gamla bandare och då även hjälpa andra ska ta hand om hela mitt lager som endast säljs "allt eller inget".
Enligt den gamle ägaren, Erik Juslin som nu är avliden, är det delar i första hand till TD-6, BTD-6, L-100, BTD-8, TD-9 och TD-14.
Det finns också mycket delar till Överums självbindare och plogar 1967 och äldre.
Som ni förstår går det inte att komma med bil och släp utan man måste ha tillgång till en stor lastbil för att kunna hämta allt.
Erik Juslin var känd i hela Sverige för sin kunskap om IH och efter att jag köpt verkstaden fortsatte folk att ringa Erik fler år till hans död.
IH-delarna är en blandning av nya delar och bra begagnade delar som man tog till vara för att sälja vid reparationer.
Den som skulle orka katalogisera alla delarna och kanske lägga ut dem på en websida skulle säkert kunna sälja delar för stora belopp.
Jag har inte tänkt ockra på lagret utan jag vill bara att någon ger mig ett skäligt bud och sedan tar hand om lagret så att det kommer till nytta.

Jag vill inte ha några frågor här i tråden. Är ni intresserad får ni ringa mig. Det tar alldeles för mycket tid att maila fram och tillbaka.
Tavelsjö ligger 30 km NO Umeå.
Tfn 090-602 26 eller 070-573 90 31 Kent
Originallitteratur hittar man på www.hortlund.se
Kent1

Stort verkstadslager till bandtraktorer

Inläggav RichardtynC » ons 18 maj 2016, 20:23

tjena.
skulle behova ett svanghjul till en saxomat / halvautomat eller vad dom nu kallas.

/per
RichardtynC

Återgå till Delar säljes