2a på SBP, Oreanga pos-ljus fram.

2a på SBP, Oreanga pos-ljus fram.

Inläggav Odmark » tor 05 feb 2015, 16:41

Hej! Var och besiktade en av mina scoutar härom dagen, och fick 2a på oreanga positionsljus fram, vilket är original som ni vet.
Aldrig fått anmärkning på det tidigare och bilen är sv-såld, eller iallafall importerades helt ny Och är av 1975 års modell.

Vad gäller egentligen? På min 77a har dom satt 2 gula lyktor på stötfångaren och kopplat positionsljusen där, samt kopplat fristående blinkersar bak (ovesäntligt i denna fråga, men ändå)

Ringde vv men fick inget vettigt ur dom, hon tyckte jag iallafall kunde koppla ur dom helt för var inget krav -75 och bakåt.
Däremot var det enda som stog om färg att "1976 och framåt är positionsljus ett krav och måste vara gula eller vita till färgen".

Bör ju inte behöva modifiera min bil från originalutförande för att kunna besikta den? Nån som har koll?
Odmark

Re: 2a på SBP, Oreanga pos-ljus fram.

Inläggav pwa » fre 06 feb 2015, 16:59

Har varit ute för samma sak på min första IH, en 1200. Normalt sett borde de varit urkopplade av generalagenten vid import av bilen. Kanske någon tidigare ägare kopplat in dem igen? Fast du verkar ha träffat på en ovanligt tjurig besiktningsgubbe... :cry:

-Paul
Paul Wargenstahm

Seniorkonsult
Paul(snabel-a)Wargenstahm(punkt)se
http://ih.wargenstahm.se
1967 Travelall 1000B
1964 Travelall C1200
Användarvisningsbild
pwa

Återgå till Allmänt