Återfall

Återfall

Inläggav Ebenezer » tis 17 dec 2013, 09:16

Hej alla IH-fantaster

Jag är en "GUBBE" på lite över 50 som alltid har haft för många bilar/fordon för att min omgivning ska se mig som normal, men det är inget som har bekymrat mig det minsta.
Så jag har nog provat på ganska många olika biltyper.
Jag har aldrig tyckt illa om nån bil förutom vw vilket är konstigt då bilarna i sig fungerar så som de ska.
Det jag har kommit fram till under årens lopp är att jag är nog en Cheva människa om jag ska dela in mig i ett fack.

Men efter att ha ägt ett par Scouter på 80-talet och jag nu i för tidig hjulklapp fick en halvt uppäten gammal brandbil av en av mina vänner så har Jag fått ett återfall i IH ägandet vilket har lett till att jag själv har insett att jag är ett IH-freak.
Därav har jag registrerat mig i hos er.

Och jag hoppas att vi på nåt sätt ska ha utbyte av varandra framöver för jag har många funderingar men jag är tyvärr ingen datahacker så jag förstår inte hur jag ska kunna erbjuda er en visuell information om min eminenta vagn som jag har döpt till Ebenezer .

Ebenezer är i alla fall : 1963års modell ,C1200 ,skåpvagn,V8 men jag vet ej vilken ännu,manuell fyrpetare och fyrkrafsare och som avslutning svart och halvt uppäten och har tillhört Götene Brandkår(tydligen har Dalcarlia OffRoaders haft med den att göra då det sitter dekaler därifrån)
Ebenezer

Re: Återfall

Inläggav pwa » fre 20 dec 2013, 20:58

Hej och välkommen hit!
Det har varit lite tyst här de senaste dagarna men vi får hoppas att det ändrar på sig när julstöket tagit slut.
"Lite över 50" är ingen ålder. Det är i alla fall vad jag försöker intala mig hela tiden... Jag håller på med en C1200 -64, som kommer från strax söder om götet, glömmer alltid vad stället heter, eller kanske förtränger det. Den hade ett hårt liv, men håller så sakteliga på att komma till liv igen. Mer om den kan du se på mina sidor på nätet, länk finns i min signatur.

Så, du är alltså inte ensam om återfall. Har du frågor så är det bara att kasta upp dem här, så är det alltid någon som förbarmar sig och försöker svara. Brukar vara så i alla fall...

-Paul
Paul Wargenstahm

Seniorkonsult
Paul(snabel-a)Wargenstahm(punkt)se
http://ih.wargenstahm.se
1967 Travelall 1000B
1964 Travelall C1200
Användarvisningsbild
pwa

Inläggav Ebenezer » sön 22 dec 2013, 23:32

Ha ha
Jag upptäcker att jag inte är någon vidare hacker eller forum användare,jag förstod inte hur jag skulle svara på ditt välkomnande.
En får la tacka för ditt svar och jag ska försöka titta på dina länkar när tillfälle ges.

Och jag kan nog tänka mig att livet efter att ha tjänstgjort som brandfordon inte varit allt för för lätt för min stackars Ebenezer.
Som ett barn som fått sina julklappar känner jag mig nu sedan en kompis kom och frågade om jag ville ta hand om honom, jag vaknar på morgonen och det första jag tänker är "Ebenezer"!

Men det djävligast är att jag för tillfället(5år) håller på att bygga garage samtidigt som jag renoverar ett gammalt hus från hedenhöstiden.
Har ju även en stackars gammal Cadillac och några Amazoner och nån gammal Pontiac och lite skit som ska fixas.(så gummans Opel omega får nog vänta ett tag till)
Nåja det hinns nog med i sinom tid. Den som har mest när han dör har vunnit!

Förresten ,det är ingen här inne som har en gammal klocka som går lite saktare än de nya moderna?
Allt för denna gång, hoppas ni står ut med en sån här tidsoptimist på ert forum.

/Ebenezer
Ebenezer

Inläggav pwa » mån 23 dec 2013, 21:54

Åh, då sitter vi i ungefär samma rävsax... Jag har precis flyttat ut till ett gammalt hus sådär en tio meter från mitt garage (färdigbyggt men överfullt), som också har behövt en hel del renovering. Ovanpå det så är det meningen att vi ska stycka av tomten och bygga ett nytt hus inför ålderdomen (och givetvis ett nytt garage på sisådär 300 kvadrat).
Men det är bara att bita ihop och se glad ut. :)

IH-sjukan är märklig. Den slår till när man minst anar det, och rätt vad det är så står det några stycken på gården och pockar på uppmärksamhet. Jag trodde jag hade kommit över den, men efter 25 års inkubationstid så bröt den ut igen och nu sitter man där...

Nej, nu måste jag återgå till julstressen. Känns lite som Werner & Werner, "vår julschinka har rumt, och festen börjar om en timme..." Ha en skön jul och klappa om Scrooge ;)

-Paul
Paul Wargenstahm

Seniorkonsult
Paul(snabel-a)Wargenstahm(punkt)se
http://ih.wargenstahm.se
1967 Travelall 1000B
1964 Travelall C1200
Användarvisningsbild
pwa

Inläggav Ebenezer » mån 23 dec 2013, 22:20

Ja god Hjul på dig och ta rätt på skinkan innan den rymmer!
Kul att du förstod att min HJULklapp hade med Scrooge att göra.

Bah humbug from Ebenezer
Ebenezer

Återgå till Allmänt