Scout 2. Värdering

Scout 2. Värdering

Inläggav Jani » fre 18 okt 2013, 19:44

Hejsan . Har en scout 2 . Korta modellen utan tak. En cab dvs. Om det fanns sådana? Med en fräsch 304 . 4 vxl Manuell. Karossen är lackerad för ett tio tal år sedan men dörrar,huv,baklucka och. Rutram som har lite svetsjobb kvar på lackerades aldrig. Men verkar vara helt komplett i övrigt fattas nått smått. Finns det något värde i en sådan? Hade tänkt o plocka ihop den och åka på soliga dagar med men tiden verkar ju inte räcka till det. Så vad kan man begära för den.? Några tips o råd vore helt fantastiskt . Mvh jani
Jani

Re: Scout 2. Värdering

Inläggav pwa » fre 18 okt 2013, 20:41

Hej Jani,
Själv så tycker jag att en gammal Scout har bättre värde än nån modern bmw, merca, eller italienskt krafs. Att ge en värdering är helt omöjlig eftersom man i princip bara får så mycket som nån annan är villig att betala. Jag skulle iofs kunna tänka mig en Scout av den korta modellen, men sen är det ju helt beroende på avstånd, fraktbarhet, och pris. :mrgreen:

-Paul
Paul Wargenstahm

Seniorkonsult
Paul(snabel-a)Wargenstahm(punkt)se
http://ih.wargenstahm.se
1967 Travelall 1000B
1964 Travelall C1200
Användarvisningsbild
pwa

Inläggav Jani » lör 19 okt 2013, 00:17

Det har du rätt i :) jag tog över bilen av min farsas kompis som haft den i garage 10år .men varken tiden eller plats räcker till. Den står precis strax utanför Nyköping.jag va nyfiken på ett rikt pris:) och frakt ja den går garanterat o köra hem om man inte är rädd för regn o snö med en mc hjälm på ;) men jag svarar gärna på alla frågor som jag kan svara på om den om någon är intresserad. Jag tänker inte lägga den på blocket .om den ska hitta ett hem så är det gärna till någon som vill skruva ihop den igen :)
Jani

Inläggav pwa » lör 19 okt 2013, 09:26

Klart att den skall till nån som skruvar ihop den och kör med den. För mig hade det varit en självklarhet, men sen finns det ju folk som hellre skrotar och kränger delar... men jag måste ju säga att det hade varit ett äventyr att köra den hit ner, fast regn, snö, och kyla i en öppen bil har jag nog blivit för gammal för... :shock:
Paul Wargenstahm

Seniorkonsult
Paul(snabel-a)Wargenstahm(punkt)se
http://ih.wargenstahm.se
1967 Travelall 1000B
1964 Travelall C1200
Användarvisningsbild
pwa

Inläggav Jani » lör 19 okt 2013, 18:03

Haha:) ja ett äventyr skulle det garanterat vara:) ja o skrota ner den vore en skam. Den är ju inte spec. rostig. Inget alls nära på det är rutramen som har lite sen är det väl lite ytrost under :) annars helt ok faktist:)
Jani

Inläggav hakkyh » lör 19 okt 2013, 22:59

Hej
Nygammal på forumet. Har haft Scout II förr och har drabbats av Scoutfeber igen. Får väl krypa till korset och erkänna att vi ångrar att den såldes så nu tittar vi efter en igen. Ska titta på en annan Scout utanför Nyköping imorgon så jag tittar gärna på den här också om det är möjligt. Hur når jag dig?
Mvh Håkan
hakkyh

Återgå till Allmänt